צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

לפצח את מורכבות הענן עם אוטומציה בשילוב GenAI

ככל שארגונים ממשיכים במסע הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, תשתית הענן הפכה לאבן היסוד של פעולות ה-IT המודרניות. המשיכה לגמישות, לסקלביליות ולחסכון בעלויות מניעה ארגונים לאמץ טכנולוגיות ענן בקצב חסר תקדים. עם זאת, מאחורי האימוץ המהיר הזה מסתתר אתגר קריטי — אחד שלעתים קרובות מתעלמים ממנו במרדף אחר חדשנות: המורכבות בניהול סביבות ענן.

10.10.2024
2 min
דייויד וויליאמס, סמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה, Quali
לפצח את מורכבות הענן עם אוטומציה בשילוב GenAI

תשתית הענן, מעצם טבעה, מורכבת. החל מקינפוג המשאבים ועד אבטחה ו-governance, המשימות הכרוכות בתחזוקת ecosystems שלם של ענן רבות ומורכבות. עם זאת, רוב השיח הטכנולוגי כיום מתמקד ביצירת תשתיות — כמה מהר נוכל להקצות משאבים, כמה ביעילות נוכל לפרוס תשתיות כקוד (IaC), או כמה טוב נוכל לארגן סביבות באמצעות Kubernetes וכלים אחרים. אלה כולם חשובים, אך הם מחמיצים את הנקודה. הערך האמיתי אינו ביצירת התשתית, אלא באיך משתמשים בתשתית הזו כדי להניע תוצאות עסקיות.

מורכבות לשם מורכבות

לעיתים קרובות, אני רואה ארגונים נופלים למלכודת של מורכבות לשם מורכבות. צוותי הפיתוח נשאבים לשיפור הארכיטקטורה, הרחבת התכולה, או יישום טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות. המאמצים הללו מרשימים מבחינה טכנית, אך לעיתים קרובות אינם נחוצים לפתרון הבעיות העסקיות.

תשתיות כקוד: כלי ולא המטרה

תשתיות כקוד (IaC) חוללו מהפכה בדרך בה אנו חושבים על תשתיות. כלים כמוTerraform, Ansible ו-Kubernetes העניקו לארגונים את היכולת לקודד את התשתית שלהם, מה שהופך אותה לפשוטה ל scale, לשימוש חוזר ועמידה יותר. אבל המיקוד ב-IaC לא צריך להיות על הכלי עצמו, אלא על מה שהכלי מאפשר: שחרור ועדכון אפליקציות מהיר יותר, אג׳יליות רבה יותר ובסופו של דבר תוצאות טובות יותר.

ארגונים רבים טועים בכך שהם רואים ב-IaC את המטרה. הם משקיעים משאבים בשיפור הסקריפטים שלהם ושרשראות האוטומציה, מתוך מחשבה שזה לבדו יספק ערך. אך ללא הבנה ברורה של איך המאמצים הללו מתיישבים עם המטרות העסקיות, הם עלולים ליצור יותר בעיות מאשר לפתור. הכוח האמיתי של IaC טמון ביכולתו לפשט את המורכבות של ניהול תשתיות ענן, ולאפשר לצוותים להתמקד במה שחשוב באמת — לספק ערך למשתמשים בארגון.

הצגת AI ו-GenAI: הקפיצה הבאה בשימוש ב-IaC

בעוד ש-IaC הביא תועלות עצומות, הוא עדיין דורש מומחיות ומאמץ משמעותיים לניהול אפקטיבי. הבשורה של AI בתחום זה היא לפשט עוד יותר את המורכבות של IaC על ידי אוטומציה של הרבה מהעבודה הידנית הכרוכה ביצירת תשתיות וניהולן.

דמיינו עולם שבו AI יכול ליצור אוטומטית סקריפטים של IaC על בסיס דרישות עסקיות גבוהות, לאזן את חלוקת המשאבים בצורה אופטימלית ואפילו לחזות בעיות פוטנציאליות לפני שהן מתעוררות.

לדוגמה, פלטפורמת Torque של Quali כבר עושה צעדים בתחום זה עם הכלי מבוסס בינה המלאכותית ליצירת תבניות ליצירת תשתית ענן (blueprints). על ידי שימוש ב-AI ליצירת קבצי YAML וקונפיגורציות תשתית על בסיס פקודות פשוטות, Torque מוריד את רף הכניסה למשתמשים לא מומחים, ומאפשר ליותר אנשים בארגון להשתמש בטכנולוגיות ענן מבלי להיתקע על הבנת הפרטים המורכבים.

הערך שבשימוש נכון ב-IaC ו-AI

כאשר IaC ו-AI מנוצלים נכון, הם מאפשרים גמישות עסקית. על ידי אוטומציה של הקצאת וניהול תשתיות, צוותים יכולים לחזור במהירות, לשחרר תוכנה מהר יותר ולהגיב לתנאי השוק המשתנים באג׳יליות רבה יותר. כתוצאה, זה מקטין את זמן ההגעה לשוק, מגדיל את שביעות רצון הלקוחות ומניע צמיחה בהכנסות.

יתרה מזאת, באמצעות קשור בין ניהול התשתיות לסדרי העדיפויות העסקיים, ארגונים משיגים אופטימזציה בעלויות, משפרים את ניצול המשאבים ומבטיחים תאימות לדרישות רגולטוריות.

סיכום: להתמקד במה שחשוב

ככל שאנו מתקדמים בעולם מבוסס-ענן, חשוב שלא נאבד את המיקוד במה שחשוב באמת. תשתיות חשובות, אך הן אינן המטרה. הערך האמיתי טמון באיך התשתית תומכת בצרכי המשתמשים, מייצרת אג׳יליות ולבסוף יוצרת יתרון תחרותי. על ידי הפשטת המורכבות, שימוש בכלים כמו Quali Torque, ומימוש הפוטנציאל של AI, ארגונים יכולים למצות את מלוא הפוטנציאל של השקעות הענן שלהם. וזו רק תחילת המסע של שימוש ב GenAI לתשתיות ענן. נשמע עוד הרבה בעתיד הקרוב.

על Quali

Quali הינה חברה מובילה בתחומי Infrastructure Automation ו – Platform Engineering המסייעת ללקוחות להנגיש ולהאיץ שימוש בתשתיות ענן באופן יעיל ומאובטח. Quali מבטלת את הקושי הכרוך בניהול תשתיות ענן פרטי וציבורי ומספקת גישת self-service מבוקרת, תוך מזעור הבזבוז בצריכת ענן ומתן שקיפות מלאה ושליטה בכל הנעשה בענן.

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם