סקר חדש מראה כי בכירי ה- IT רואים הזדמנות ב- AI אך חסרה להם הטכנולוגיה, הכישורים והמדיניות למימוש החזון
לונדון, 27 באפריל 2021 – ג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks), המובילה ברשתות מאובטחות מונעות בינה מלאכותית פרסמה היום תוצאות סקר בינלאומי המראה כי בעוד צרכנים וארגונים מעוניינים להרחיב את השימוש בבינה מלאכותית (AI) ועל אף שבכירים רבים הגדירו אותה כיעד אסטרטגי מוביל לשנת 2021, עדיין קיימים אתגרים המקשים על אימוץ הטכנולוגיה. את הסקר ערכה ג'וניפר בקרב 700 מובילי דעה בעולם ה- IT בעלי קשר ישיר בארגון שלהם ל- AI, ללמידת מכונה, ליכולות ההטמעה, לתפיסה ולחששות סביב אימוץ הטכנולוגיה.
מהסקר עולה כי ארגונים אירופאיים ערוכים יותר ומקדמים יותר את תרבות הלמידה והיישום, תוך הנחת בסיס חזק לאימוץ השלב הדיגיטלי הבא הנחוץ לאימוץ ה- AI. יתר על כן, 59% ממובילי הארגונים באירופה חושבים כי בני האדם שולטים ב- AI, אך נדרש לעשות יותר כדי לשלוט באופן יעיל יותר על ה- AI הממשיך לצמוח. מכאן נובע ההקשר בין המאמצים הרציפים של אירופה לשלוט ולאבטח את ה- AI כדי למזער סיכונים קיימים ועתידיים.
בעולם העסקי ה- AI נמצא רק בתחילת דרכו בשימוש באוטומציה של משימות יום יומיות כמו צ'אטבוט לשירות לקוחות, פעולות בנקאיות ומשימות עבודה חכמות לניהול בעיות בכרטיסי IT. למעשה, מהסקר של ג'וניפר נטוורקס עולה כי 95% מכלל המשיבים מאמינים שהארגון שלהם ירוויח משילוב AI בתפעול היום יומי, המוצרים והשירותים. לעומת זאת, רק 6% מהמובילים בדרגה C (163 מכלל הנשאלים בסקר) דיווחו על שימוש בפתרונות מונעי AI בארגון שלהם כיום.
מהסקר של ג'וניפר נטוורקס עולה כי הפער הזה נובע משלושה אתגרים מרכזיים המדורגים על ידי המשיבים כמעכבים המובילים באימוץ ה- AI:
ה- Stack הטכנולוגי צריך להיות ערוך ל- AI: המשיבים דירגו את המודלים לפיתוח AI ואת הסטים של הנתונים הניתנים לשימוש בכל החברה כאתגר הטכנולוגי המוביל. קיים צורך בהשקעה בפתרונות ענן נרחבים והערכות של בסיס הנתונים הנכון לשימוש ה- AI. למעלה ממחצית מהבכירים שנשאלו בעולם ענו שקיים סיכוי גבוה שהחברה שלהם תאסוף נתונים טלמטריים לחיזוק ה- AI לשיפור חווית המשתמש, וכן להבטחה שהמידע הרגיש יהיה מוגן לאורך התהליך.
מוכנות הצוות: 73% מארגוני המשיבים בעולם מתמודדים עם הערכות והרחבת כח האדם לשילוב עם מערכות ה- AI. בינתיים, נשאלים בדרגה C ענו כי הם מרגישים שישנה עדיפות לגייס עובדים לפיתוח יכולות AI בארגון (כעדיפות ראשונה) מאשר לאמן משתמשי קצה לתפעל את הכלים בעצמם (בעדיפות שלישית).
הארגונים באירופה נמצאים לפני העקומה העולמית. הם כבר הרחיבו את מנעד הטאלנטים שלהם בתחום ה- AI דרך התמחויות שונות ושיתופי פעולה עם אוניברסיטאות (43%) כדרך לשדרוג והרחבת התמחויות העובדים. לכן, קצב האימוץ בארגונים באירופה גבוה יותר מאשר בצפון אמריקה ובאסיה פאסיפיק.
ניהול אימוץ ה- AI: 67% מהמשיבים דווחו כי AI זוהתה על ידי הנהלת הארגון שלהם כעדיפות גבוהה במסגרת התוכנית האסטרטגית לשנת 2021 ו- 84% מהבכירים הסכימו כי לקיחת חסות על ידי המנהלים ומעורבותם חיונית לשילוב ה- AI במוצרים ובשירותים שלהם. לעומת זאת, רק 7% מהבכירים העידו שטרם מצאו מוביל AI בארגון אשר יפקח על אסטרטגיית ניהול ה- AI.
בזמן שארגונים רבים מפתחים פתרונות AI בכל העולם, הארגונים האירופאים נמצאים בחזית הבטחת אימוץ הטכנולוגיה ושילובה בפתרונות מבוססי ה- AI שלהם. 35% מהנשאלים באירופה הוכיחו שהם מבינים מה נדרש להקמת פתרון AI מקיף ויעיל בעזרת דירוג זמינות נתונים כרכיב החשוב ביותר במתן אישור לאימוץ AI, בהשוואה למשיבים בצפון אמריקה אשר דרגו את כלי יכולות ה- AI כרכיב החשוב ביותר. כתוצאה לארגונים האירופאים כבר ישנה מדיניות מקיפה בכל הנוגע ל- AI ולנתונים על מנת להגן מפני נזקים פיננסיים ותדמיתיים. פעילות זו ממנפת את רמת האמון, האבטחה והיעילות התפעולית של יכולות ה- AI.
על אף שה- AI מגיע עם מגוון אתגרים הכרוכים בו, הסקר של ג'וניפר מראה כי ארגונים שכבר אימצו ורתמו את ה- AI מציגים תוצאות אמיתיות ומשמעותיות המספקות אופטימיות ותקווה לעתיד. הסקר חשף ש- IT ותפעול הם שני התחומים המרכזיים בהם נעשה שימוש ב- AI בארגונים היום ובמסגרתו נראו שינויים חיוביים כמו התייעלות תפעולית ושיפור חוויית המשתמש. הסקר מראה גם שארגונים אשר הרחיבו את יכולות ה- AI שלהם ושילבו את העובדים שלהם בפתרונות ראו עלייה קבועה בשביעות רצון המשתמשים והזמן שנותר לעובדים אפשר להם להתרכז במשימות עם ערך נוסף שלא יכלו להשלים קודם לכן.
"כמנמ"ר, כאשר אני רואה עניין כה רב בטכנולוגיה צומחת, אני צריך תמיד להזכיר לאנשים על הכשלים שיכולים להיות במידה ולא מנהלים אותה נכון. בכל הקשור ל- AI, אין ספק שישנו אור בקצה המנהרה המלאה באתגרים, ופוטנציאל משמעותי להגיע לתוצאות משמעותיות ומדהימות יותר מאלו שראינו עד כה. באמצעות מיקוד בשדרוג כח העבודה שלהם, השקעה בתשתית חזקה הכוללת מרכזי נתונים, ענן ויכולות רשת, לצד ניהול רחב של אימוץ ה- AI, ארגונים נערכים לכח העבודה הדיגיטלי של המחר", שרון מנדל, סמנכ"ל בכיר ומנמ"ר בג'וניפר נטוורקס.
המטרה שלנו, בג'וניפר היא להשתמש ביכולות ה- AI לפישוט התפעול ושיפור חווית המשתמש עבור ארגונים, ספקי שירות וענן. ניטור רשתות אוטומטי, ניהול ופתרון בעיות מהלקוח עד לענן מאפשר תובנות טובות יותר כל שמפעילים יוכלו להתמקד ברמה גבוהה יותר של משימות ומשתמשים יוכלו להתמקד בצריכת ערך – ללא הצורך לשכור אנשים חיצוניים עם ניסיון ב- AI.
מתודולוגיה
בינואר 2021, ג'וניפר נטוורקס ערכה סקר בקרב ארגונים להערכת עמדות החברות בשוק הבינה המלאכותית. הסקר נערך בקרב 700 נשאלים, מתחומים שונים בתעשייה וכלל שימוש ב- AI, קבלה, הזדמנויות צמיחה, אתגרים באימוץ, פיקוח AI והחלטות אסטרטגיות. 201 מהמשיבים ממוקמים באירופה (צרפת, גרמניה ובריטניה). התובנות אשר שותפו בדו"ח מסכמות את תוצאות הסקר והחוויה של ג'וניפר בהבנת עתיד תחום הבינה המלאכותית בארגונים.