צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

הענן הריבוני הראשון בישראל: ענן ציבורי עם ביטחון מדיני גם למידע הרגיש ביותר

מה זה ענן ריבוני (Sovereign Cloud) ומהם היתרונות שלו. כל מה שרציתם לדעת על מעבר לענן ריבוני

20.02.2023
2 min
פנחס בן יוסף, ארכיטקט ענן, בינת תקשורת
הענן הריבוני הראשון בישראל: ענן ציבורי עם ביטחון מדיני גם למידע הרגיש ביותר

מחשוב ענן ריבוני (Sovereign Cloud) הוא מגמה הולכת וגוברת בקרב מדינות המבקשות להגן על הנתונים הרגישים והקריטיים שלהן מפני איומי סייבר ודליפות נתונים. בעידן הדיגיטציה, כמות הנתונים שנוצרים ומאוחסנים על ידי ממשלות, ארגונים ויחידים היא עצומה, והצורך לשמור על נתונים אלה מאובטחים הפך חשוב מתמיד. עם תשתית מחשוב ענן מסורתית המופעלת על ידי חברות זרות, מדינות רבות החלו לראות את היתרונות של הקמת תשתית מחשוב ענן משלהן, המכונה ענן ריבוני או ענן סוברני

ענן ריבוני הוא תשתית מחשוב ענן המופעלת על ידי ארגון מקומי העובד לפי חוקי המדינה ובבעלות ישראלית, במקום להסתמך על ספקי ענן זרים. המטרה העיקרית של ענן ריבוני תחת רגולציה ישראלית היא לספק שירותי אחסון ועיבוד נתונים מאובטחים, תואמים ומוגנים בפרטיות לסוכנויות ממשלתיות, ספקי תשתית קריטיים וארגונים אחרים בתוך מדינה נתונה.

אחד היתרונות הגדולים ביותר של ענן ריבוני הוא שהוא מטפל בחששות אבטחה ופרטיות הקשורים לאחסון ועיבוד של נתונים רגישים או מסווגים במרכזי נתונים בבעלות זרה ומופעלים. על ידי תשתית ענן בשליטה מקומית, לממשלה יכולה להיות שליטה רבה יותר על הנתונים ולהבטיח שהם מוגנים בהתאם לתקני האבטחה והפרטיות של המדינה עצמה. בנוסף, ענן ריבוני מאפשר לממשלה לווסת את הגישה לנתונים רגישים ולהבטיח גישה אליהם רק על ידי אנשים מורשים, ובכך להפחית את הסיכון לדליפות מידע והתקפות סייבר.

כמה מדינות, בהן ספרד, גרמניה,  צרפת, איטליה ומדינות אחרות באירופה השיקו בשנים האחרונות יוזמות להקמת עננים ריבוניים. מדינות אלה מאמינות כי על ידי שליטה בתשתית מחשוב הענן שלהן, הן יכולות להגן טוב יותר על הנתונים הרגישים שלהן ולהפחית את הסיכון להתקפות סייבר.

לסיכום, הקמת ענן ריבוני מספקת למדינה את היכולת להגן על הנתונים הרגישים והקריטיים שלה מפני איומי סייבר ודליפות מידע. על ידי שליטה על תשתית מחשוב הענן שלהן, ממשלות יכולות להבטיח שהנתונים שלהן מוגנים בהתאם לתקני האבטחה והפרטיות שלהן, ובכך להפחית את הסיכון לדליפות נתונים והתקפות סייבר. עם הצורך הגובר באחסון נתונים מאובטח ופרטי, המגמה של מחשוב ענן ריבוני צפויה להימשך.

בין היזמים במתן פתרון לעננים ריבוניים, נמצאת חברת VMware העולמית, אשר מובילה קהילה של 25 ספקי עננים ריבוניים הנמצאים בעיקר באירופה. כחלק מהתהליך, VMware מסמיכה ספקי ענן בהתאם לעמידה בדרישות המחמירות בתחום הגנת המידע הקיימות בגופים המומליצים באירופה.

קבוצת CloudHome הוסמכה ע"י VMware בתחילת 2023 כענן הריבוני הראשון במדינת ישראל.

אז מדוע לבחור בענן CloudHome?

ענן ישראלי בבעלות ישראלית: ענן CloudHome הינו ענן ישראלי מלא, בבעלות ישראלית ובניהול מלא של אזרחים בעלי אזרחות ישראלית בלבד.

ענן מולטי-סייט :ענן CloudHome ממוקם במספר אתרי דאטה סנטר ברמת tier-3 , בבעלות CloudHome , באזורים המוגדרים איום נמוך: ירושלים, תל אביב ולוד, והם מהמאובטחים והמתקדמים בישראל, אבטחה וניטור 24/7 הכוללים תשתיות חשמל ותקשורת מגובות – כך שהמערכות שלכם יהיו זמינות בכל זמן.

תשתיות מתקדמות ואמינות : תשתיות ענן CloudHome נבנו בשיתוף היצרנים המובילים בעולם. טבעת אופטית מחברת בין אתרי הדאטה סנטר של ענן CloudHome ומבטיחה שרידות גבוהה, גיבוי בין האתרים וביצועים ברמה הגבוהה ביותר.

זמינות ומהירות: שירותי ענן CloudHome נגישים במהירות גבוהה, על ידי קווים ייעודיים מקומיים. בנוסף, קבוצת CloudHome הינה בעלת רישיון ISP, כמו כן, מספקת CloudHome גישה לכל ספקיות השירות.

המקצוענות של קבוצת CloudHome מספקת שקט : מענה מקצה לקצה מחברה אחת, בינת אינטגרטור ICT המוביל בישראל, מהנדסי בינת המנוסים והמקצועיים יטפלו בכל תשתיות ה- IT כדי שאתם תוכלו להתמקד באפליקציות ובפעילות ליבת הארגון.

לסיכום, אצלנו בענן CloudHome כלל ההתנהלות הינה התנהלות הכפופה לחוקיה של מדינת ישראל, כחברה וכספק שירות מקומי, כלל העובדים שלנו הינם עובדים בעלי אזרחות ישראלית, אנו לא מוציאים מידע מחוץ לגבולות מדינת ישראל, כלל עותקי המידע של לקוחותינו פזורים על גבי חוות שרתים הפרוסות בישראל במרחק גיאוגרפי רב.

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם