העבודה בימינו לא הייתה אפשרית אילולא השימוש ברשתות תקשורת עתירות ביצועים (high-performing networks). רשתות התקשורת הללו הפכו, במיוחד בשנים האחרונות, לליבת החברה המודרנית. בזמן שהעולם עובר יותר ויותר לעבודה מרחוק ומספר המכשירים המחוברים לרשת רק עולה, רשתות התקשורת הופכות גדולות יותר, מתוחכמות יותר ומאתגרות לניהול מאי פעם. כתוצאה, צוותי ה- IT מוצאים עצמם בכיבוי שרפות יום יומי. וכדי לנהל את המורכבות הזו ולבנות רשתות טובות ומהירות יותר התומכות בכמות ובתדירות גבוהה יותר של מכשירים מחוברים, מובילי IT, בעלי גישה מתקדמת, בוחרים ב-AIOps, בינה המלאכותית לתפעול IT .
AIOps מפשט את המורכבות ברשתות IT בעזרת אוטומציה של משימות מרכזיות, פתרון פרואקטיבי של בעיות לפני שהמשתמשים שמים לב אליהן, ואף הצגת תובנות לגבי התנהגות המשתמש, המכשיר או האפליקציה ברשת. פתרון זה דומה לשימוש בעוזר וירטואלי בצוות ה- IT, כזה שיש לו ראות מלאה של סביבת הרשת לצד היכולת לספק ניתוח בזמן אמת ולבצע או להמליץ על תוכנית פעולה. יכולות אלו עוקפות את יכולות הצוות האנושי לנהל בעצמם מורכבות בתשתית ה- IT, גם אם ברשותם הכלים הטובים ביותר, שאינם מבוססי AI.
ככל שארגונים ממשיכים להתנסות במודלי עבודה היברידיים, העומס על הרשתות רק יגדל במהלך 2022 ובעתיד. ישנם שלושה תחומים עיקריים בהם הבינה המלאכותית לתפעול IT יכולה לשנות את חוקי המשחק ברשתות הארגוניות:
AIOps כבר עוזר לצוותי IT של ארגונים בכל העולם לפתור בעיות ולשפר את רצף הפעילות ויעילות פעילות ה- IT. אך, עוצמתו רק מתחילה להתגלות. ככל שטרנד העבודה מהבית אינו מראה סימני האטה, אתגרי קישוריות וביצועי רשת רק יעלו בעתיד. לכן, השימוש ב- AI יהיה הכרחי על מנת לחסוך בשליחת כח אדם לאיתור וטיפול בתקלות של עובדים מרוחקים. במילים אחרות, בזכות ה- AI, צוות ה- IT יצטרך להשקיע פחות זמן בטיפול בתקלות שוטפות ושגרתיות ולפנות זמן חיוני להתמקד בתוכניות ארוכות טווח שיסייעו להצעיד את הארגונים שלהם לעתיד דיגיטלי ומוצלח יותר.