צרו קשר תנו פידבק
מאמרים

היציאה לסביבה מרובת עננים: אתגרים ופיתוח Multicloud

אנו חיים בעולם רב-ממדי של נתונים ויישומים - עולם בו המשאב האנושי נע בין העבודה מהבית למשרדי החברה, מחללי עבודה שיתופיים, למרכזים עסקיים, למעשה עולם שמאפשר עבודה מכל מקום בעולם. העולם הזה מחייב קישוריות מתמדת כתנאי הכרחי להמשכיות והצלחה עסקית, בין אם מדובר על שירותי ענן חדישים, קישוריות פנים-ארגונית בין רכיבי מערכת, שירותי צד ג׳ או הממשקים מול הלקוחות שלנו.

13.06.2022
4 min
אריאל לז׳ה, Technical Solutions Architect, סיסקו ישראל
היציאה לסביבה מרובת עננים: אתגרים ופיתוח Multicloud

מידע שבעבר נחשב למידע ארגוני ייעודי, מופץ כיום באופן נרחב ביותר, עם יישומים קריטיים לעסקים ההופכים לשירותי ״מיקרו-שירותים״ (Microservices)  מבוזרים ומודולריים הנפרסים על פני מרכזי הנתונים בענן, ב-״ענן קצה״ (Edge Computing), ומרכזי ענן ציבוריים  (Public Cloud). מערכות מודרניות לרוב יכללו גם שימוש בשירותי PaaS (Platform-as-a-Service) כאבני בניין בארכיטקטורת אשר מציעים גישה למגוון רחב יותר של אפשרויות בשכבות האפליקציה (כולל מערכות הפעלה, תוכנות Middleware, מסדי נתונים וסביבות פיתוח) ללא העלות, המורכבות וחוסר הגמישות שלעתים קרובות מגיעים עם בנייה ותחזוקה של אותם פלטפורמות בצורה מקומית On-Prem. 

העידן החדש של השירותים הטכנולוגיים נבנה על כמה הנחות יסוד ששונות במהותן מהעקרונות עליהן נבנו הדאטה סנטרים הקיימים. הפער בין תפיסת הפרימטר לבין תפיסת הענן מתורגם לשינויים ברמת התכנון והתפעול של הטכנולוגיה הארגונית. 

יישומים אלה מסתמכים על קישורי רשתות זריזות ועמידות בכדי לספק את חווית המשתמש הטובה ביותר עבור כוח העבודה והלקוחות. לפיכך, זהו אתגר רב ממדי עבור מנהלי ה- IT החל משמירה על תמונת מצב עדכנית, איסוף טלמטריה, ניהול האפליקציות וניטור הסביבה הטכנולוגית , דרך בניה מחודשת של מערכי הגנת סייבר ואבטחת מידע, ועד לשמירה על סנכרון היישומים והתשתיות בצורה שמשרתת את העסקיות והדרישות הטכנולוגיות. 

ריבוי עננים מביא איתו גם ריבוי אתגרים 

בסביבה דינאמית מרובת עננים, Multicloud, ארגונים יכולים לבחור בפלטפורמות ענן שונות בכדי לענות על צרכיהן הייחודיים, ולהעביר יישומים ונתונים אל הענן ומחוצה לו ומענן אחד למשנהו, ככל שדרישות המשימה משתנות. מהלכים אלה עשויים להיות זמניים או קבועים, ובשל גורמים כמו ביצועים, שינויים בעלות, תקנות או שינויים בטכנולוגיה הבסיסית. בחירת ענן וגמישות תנועה חיוניים לחדשנות ארגונית וזריזות ב- Time-to-Value/Market. 

כפי שאנחנו מכירים, אין ארוחות חינם – יחד עם יתרונות מוכרים היטב, סביבת Multicloud מייצרת גם כן אתגרים חדשים: 

  • לצד החדשנות שסביבות הענן מביאות, כל אחת מספקיות הענן בנתה סביבה יעודית שלהן שמספקת יעילות מיטבית כל עוד הארגון נשאר נאמנן לסביבת ענן אחת. 
  • על אף הנטייה לייצר סביבה אחודה לפיתוח אפליקציות – כל סביבת ענן מציעה את הגרסה שלה לאותה הטכנולוגיה ולרוב אינן מאפשרות תאימות טכנולוגית פתוחה לסביבות נוספות.  
  • הבדלים בבקרות האבטחה המיושמות על סביבות ענן שונות, המייצרות בפועל מורכבות בניהול אבטחת המידע . 
  • מחסור בכוח אדם המיומן באבטחה וניהול של תשתיות מרובות עננים.
  • השגת תאימות ואחידות לכלל שלבי המסע כחלק מפריסת שירותים בענן ומחוצה לו, בכדי לבנות תוכנית מיגרציה שתאפשר מעבר הדרגתי ממרכזי הנתונים המקומיים אל סביבות הענן.  

מנהלי IT נדרשים להאיץ פעולות ענן היברידיות ומרכזי נתונים מרובים, בכדי לתמוך במגוון נרחב של שירותי ענן, חיבורים מרובי אתרים, אזורים גאוגרפים שונים, וממשקי  API של צד שלישי. כתוצאה מכך, נוצר עול תפעולי אדיר ההופך את המשימה של האצת פעולות ענן היברידיות ללא הרף לתהליך מפרך ומורכב.  

על פי סקר שנערך לאחרונה על ידי Valtix בעוד שכ-95% מהארגונים הופכים את ריבוי העננים לעדיפות אסטרטגית בשנת 2022, (כשאבטחת מידע בראש מעייניהם ), רק 54% מרגישים בטוחים למדי שיש להם את הכלים או הכישורים הנדרשים לביצוע. כשמדובר בתפעול סביבות מרובות-עננים בכלל, 76% מהנשאלים מאמינים שלא נעשית מספיק השקעה בתחום בתוך החברות הספציפיות שלהם. 

הממצאים מצביעים גם על כך שכ-51% מהארגונים המשתמשים בפלטפורמת ענן אחת אינם מעוניינים להתרחב לעננים חדשים בגלל המורכבות הנוספת באבטחת המידע. מנגד, כ-92% מהנשאלים כן מאמינים כי אין להם ברירה אם הם רוצים לעמוד ביעדים העסקיים שלהם. 

אז מדוע ארגונים מחפשים Multicloud? 

  1. שימור החירות לבחירת השירותים הטובים ביותר (best of breed) לצורך העסקי, גם אם מדובר על עננים שונים  – לדוגמה הרצון בשימוש בשירותיים יחודיים של אחד הספקים (כמו שירותי Microsoft בazure), לצד שירותים מקבילים בעלות אטרקטיבית מספק כזה או אחר (לדוגמה; IaaS from AWS, PaaS from Azure, container services from Google Cloud) 
  2. הפחתת הסיכון והגדלת זמינות התשתיות על ידי ביזור עומסי עבודה על פני עננים מרובים (כולל עננים מקומיים). 
  3. הרצון לספק את ביצועי היישום הטובים ביותר למשתמש בהתאם לזמינות השירות ומיקום המשתמש בכל המפה הגאוגרפית 
  4. הימנעות מנעילת ספק ענן בודד, הוזלה בעלויות ושיפור בביצועים  
     

עם עליה בנתונים המופצים ונצרכים על פני סביבות הענן, ארגונים נדרשים להתמודד עם הטרוגניות רבה של תשתיות ומערכות ניהול – ניתוח מידע וניהול חוצה עננים חשוב מתמיד. 

להאיץ את פעולות הIT 

עם ההיקף ההולך וגובר של תפקידי ה- NetOps ו – DevOps, קיים צורך בארסנל כלים מודרני למימוש אוטומציה, בכדי לנהל בצורה מאובטחת ולהאיץ את פעולות ההרחבה של מרכזי הנתונים להיברידיות וריבוי-עננים 

לוח המחוונים נקסוס של סיסקו (Nexus Dashboard) היא פלטפורמת אוטומציה מאוחדת המספקת פשטות חסרת תקדים בביצוע מטלות ופרישת יישומים במרכזי נתונים רב-עננים המשתרעים על פני כדור הארץ – על ידי שילוב שירותים תפעוליים לניהול רשתות מרכזי ענן היברידיות דרך ממשק ניהול אחיד

המערכת, אשר מבוססת Kubernetes ו-stack מודרני של רכיבי תוכנה,  מאגדת  בתוכה מספר כלים אופרטיביים וניהוליים כגון: 

  1. בקר אוטומציה מרכזי לפריסת שירותים רשתיים בענן (Nexus Dashboard Orchestrator) – ניהול אחוד לקישוריות רשתית חוצה עננים ציבורים (AWS, Azure, GCP) וסביבות היברידיות במודל מופשט עם מדיניות הצהרתית (Declarative Policy). 
  2. מערכת ניתוח אנומליות ופתרון תקלות (Nexus Dashboard Insights) – עיבוד טלמטריה ומתן נראות בזמן אמת מהרשת ומערכות נוספות באמצעות אינטגרציות והיתוך מידע ממקורות נתונים פנימיים וחיצוניים כאחד, במטרה להניע פעולות אוטונומיות ופשטות תפעולית בין רשתות וסביבות Multicloud. 
  3. שירות איסוף מידע גולמי בצורה מנוהלת ( Nexus Dashboard Data Broker)  – פתרון פשוט, וחסכוני ללקוחות הזקוקים לפיקוח וביקורת על תעבורה עסקית בקצבים גבוהים. הפתרון מייתר את השימוש במתגי מטריצה מסורתיים (יעודיים למטרה) במתגי ה-Nexus מבית סיסקו ומשתמש ב- TAPאופטיים (Test Access Points) וב Switched Port Analyzer-(SPAN). 
  4. ניהול והקמת רשתות LAN/SAN (Nexus Dashboard Fabric Controller) – מספק ניהול, אוטומציה, בקרה, ואינטגרציה לסביבות LAN/VXLAN EVPN, SAN, ו-IP עבור מדיה (IPFM) המתבססות על מתגי ה-Nexus ומתגי אחסון רב-שכבתיים  (MDS) 

המערכת מספקת גם כן תיווך נתונים ופעולות אוטומטיות מול מערכות צד ג׳ כגון ServiceNow ו-Splunk בכדי להעצים את העבודה הבין-צוותית ויצירת פעולות ניהול ואוטומציה רחבות בתוך הארגון. 

המטרה היא לתת לצוותי NetOps ו- DevOps תצוגה אינטואיטיבית ואחידה לניהול של סביבות מרכזים נתונים מרובות. 

ממשק זה מאפשר לצוותי ה-NetOps להתמקד בחריגות קריטיות, חושף את גורמי שורש הבעיה, ומספק הצעות לתיקון שניתן ליישם אוטומטית בלחיצה כפתור. כלי זה גם מספק ל- DevOps מערך כלים לניהול אוטומציה ואופטימיזציה של פרישת היישומים במודל רב-ענני, שכן אותן הגדרות וקונספטים שנלמדו ישרתו את המתפעל בכל סביבת ענן שיידרש.  

דבר זה גם מאפשר לארגונים לאמץ ספקי ענן חדשים במינימום זמן ותהליכי למידה (Learning curve), תוך שמירה על עקביות ניהולית, המפשטת את הבניה ותפעול ארכיטקטורת תשתיות הענן, וכתוצאת מכך את ארכיטקטורת המערכת עצמה. 

בעוד שחלק מהארגונים רואים במציאות החדשה כאתגר לא פשוט (יותר מערכות, יותר מורכבות לא?), ניתן גם לגשת לענן ההיברידי קצת אחרת; לא כאתגר, אלא כמקור פוטנציאלי ליתרון תחרותי – דרך להשתמש במשאבים הטובים ביותר למשימה העומדת בפני הארגון, דרך חדשה לחבר נתונים ויישומים בכדי להביא ערך נוסף, ולהגיב מהר יותר לשינויים בשוק.  

פתרונות בינת

תתחילו להגדיל את העסק שלכם יחד איתנו
מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, בקשה ועניין, אנו נחזור אליכם בהקדם